
RIU vydal rozsiahly, celosvetový Post-COVID manuál pre hotely
Spoločnosť Riu Hotels & Resorts založila španielska rodina Riu v roku 1953 na Mallorce. Dodnes firmu vlastní 3.pokolenie tejto rodiny s tým rozdielom, že dnes vlastní 93 hotelov (z toho 2 na Maldivách) v 19 krajinách, zamestnáva takmer 30.000 zamestnancov a patrí medzi najobľúbenejšie hotelové značky napríklad v Karibiku.
Príbeh úspechu, mohli by sme si povedať, až na malý zádrhel – že už niekoľko týždňov je všetkých 93 hotelov zatvorených.
Táto spoločnosť včas rozonala nástrahy šírenia nového koronavírusu, a ide príkladom aj v boji proti nemu, respektíve v zotavení celosvetového cestovného ruchu po skončení pandémie.
Profesionáli v oblasti prevádzkovania hotelov v radov Riu sa spojili s expertmi v oblasti hygieny v ubytovacích a gastro zariadeniach renomovanej spoločnosti Preverisk, a vydali rozsiahly manuál pozostávajúci zo 17 protokolov.
Protokoly sa zaoberajú každou jednou oblasťou fungovania hotelu – od recepcie, cez izby a reštaurácie, až po technické zabezpečenie a zamestnancov – a predpisujú každý jeden detail upratovania, čistenia, dezinfekcie a prevádzkovania zariadení na znižovanie rizika širenia koronavírusu.
Poďla hovorcu Riu je kľúčové, aby si hotely opäť získali priazeň a dôveru cestujúcich, a to sa dá dosiahnuť jedine tak, že urobia maximum pre ich zdravie.
Manuál je dostupný pre všetkých „hráčov“ cestovného ruchu, ktorí majú zaújem.
Okrem naridení, ktoré sú v platnosti už teraz v bežnom živote, ako napríklad dodržiavanie bezpečnej vzdialenosti od iných ľudí, sa v protokoloch hovorí napríklad:
- o maximálnej obsadenosti hotelov do 50% (alebo nižšej, ak to vyžadujú miestne nariadenia)
- implementácii web check-inu ako existuje v prípade leteniek
- check-out time do 11:00 a check-in time od 16:00, aby vznikol väčší časový priestor na upratovanie a dezinfekciu
- z izieb by sa vytratili „nepotrebné“ veci, ako napríklad príslušenstvo na prípravu kávy a čaju, časopisy, letáky, a iné, naopak pribudnú dezinfekčné gély na ruky
- mnoho zmien a sprísnení celkovo v upratovaní izieb a kúpelní
- eliminuje sa počet ľudí, ktorý sa môžu naraz zdržiavať v bazénoch a okolo nich
- zmení sa spôsob stravovania, hlavne populárnych bufetov, kde bude viac individuálnych a balených pokrmov, live cooking a na stoloch bude jednorázové prestieranie
Život po skončení pandémie bude určite iný, ale podstatné je, aby bolo cestovanie bezpečné. O oddych, prepych, zábavu a zážitky sa hoteliéri postarajú.